De uitdaging na je bevalling – weer ‘back in shape’ komen

Eline Schermer, 2018-05-25

Zwanger zijn was eigenlijk best wel het makkelijkste gedeelte van moeder worden, toch? Je kindje zat veilig bij jou in je buik, die alles netjes als een pakketje bij elkaar hield. Oké misschien voelde je je misselijk, had je dikke enkels of kon je moeilijk slapen, maar ik ga er nu verder even van uit dat je verder een gezonde zwangerschap doorliep.

Zwanger zijn was eigenlijk best wel het makkelijkste gedeelte van moeder worden, toch? Je kindje zat veilig bij jou in je buik, die alles netjes als een pakketje bij elkaar hield. Oké misschien voelde je je misselijk, had je dikke enkels of kon je moeilijk slapen, maar ik ga er nu verder even van uit dat je verder een gezonde zwangerschap doorliep.

 

En toen was daar ineens de baby – je pracht en praal, wat een wonder! En alles is verandert, van een beetje tot heel veel. Je dagindeling, je relatie met je partner wellicht, maar ook je lichaam. Je lichaam heeft een hele metamorfose ondergaan en na je bevalling zie je wat een impact een zwangerschap op je lichaam heeft.

 

Wees lief en zorgzaam voor je lichaam, je taak als moeder is de belangrijkste in de wereld! En je lichaam is daar een heel belangrijk onderdeel van. Je lichaam heeft de tijd nodig om te herstellen na je bevalling. Met name je bekkenbodem en buikspieren hebben heel wat meegemaakt. Belangrijk is om actief te werken aan het herstel van je lichaam. Dat is fijn voor je lichaam. Niet zo zeer om mee te doen met het verkeerde mode beeld van tegenwoordig, maar om je lichaam te helpen om weer te herstellen.

 

Zie je er tegen op om te gaan sporten? Bekijk het eens van deze kant. Je heb een kind op de wereld gezet, die je trouwens 9 maanden bij je heb gedragen, dat is een hele prestatie. Dan is werken aan het herstel van je lichaam een peulenschil!

 

Ga je de uitdaging aan? Kangatraining (in Nederland op verschillende locaties!) is een ideale manier om te werken aan het herstel van je lichaam. Het grote voordeel van Kangatraining is dat je je geen oppas hoeft te regelen – je kindje gaat gewoon mee naar de les! Het grootste gedeelte van de les zit je kindje fijn en veilig bij je in een ergonomische draagzak of draagdoek.

 

Doe mee met een Kangatraining cursus bij jou in de buurt. Zoek je dichtstbijzijnde trainer op via www.kangatraining.nl

 

 

 

#fitness met je baby

#dragen en dansen

#workout met je baby

#sporten met je kindje

#sporten met je baby in draagzak

#sporten met je baby in draagdoek

#baby bootcamp

#mamababyworkout

#mamaworkout

#babyworkout

#carryworkout

#postnataletraining

#bekkenbodemtraining

#babyfitness

#mamafitness

#mamababyfitness

#draagworkout

#dragen

#dansen

#sportenmetjekindjeindraagzak

#sportenmetjekindjeindraagdoek

#dansenmetbaby

#draagdoek

#draagzak

#sportenmetjekindje

#fitnessmetjekindje

#sportenmetjebaby

#buggyworkout

#buggyfit